Obchodní podmínky
KETRIS, s.r.o ., so sídlom Škrobárenská 485/14, 617 00 Brno, identifikačné číslo: 60741821, zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Brne pod spisovou značkou C 18417 na predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na internetovej adrese www.ketris.cz.
Kontaktné údaje predávajúceho:
- Dodacia adresa: KETRIS, s.r.o., Škrobárenská 485/14, 617 00 Brno,
- e-mailová adresa: info@ketris.cz,
- telefón: 534 534 992.
1. Úvodné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky (ďalej len"obchodné podmienky") spoločnosti KETRIS, s.r.o., so sídlom Škrobárenská 485/14, 617 00 Brno, identifikačné číslo: 60741821, zapísanej v obchodnom registri vedenom u Krajského súdu v Brne pod spisovou značkou C 18417 (ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Sb, občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len"občiansky zákonník"), vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len"kúpna zmluva") uzatvorenej medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na internetovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.ketris.cz (ďalej len"webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len"webové rozhranie obchodu").
- Tieto obchodné podmienky upravujú odlišne práva a povinnosti pre kupujúcich, ktorí vystupujú vo vzťahu k predávajúcemu ako kupujúci - spotrebiteľ (ďalej aj ako"kupujúci - spotrebiteľ"), pričom kupujúci - spotrebiteľ je definovaný ustanovením § 419 Občianskeho zákonníka, a odlišne pre právnické osoby alebo osoby, ktoré pri nákupe tovaru konajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania (ďalej aj ako"kupujúci - podnikateľ").
- V kúpnej zmluve môžu byť dohodnuté ustanovenia odchyľujúce sa od obchodných podmienok. Odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v českom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v českom jazyku.
- Predávajúci môže meniť alebo dopĺňať znenie obchodných podmienok. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. Užívateľský účet
- Na základe registrácie Kupujúceho na Webovej stránke má Kupujúci prístup do svojho používateľského rozhrania. Kupujúci môže objednávať tovar zo svojho používateľského rozhrania (ďalej len"užívateľský účet"). Ak to webové rozhranie Obchodu umožňuje, môže Kupujúci objednávať tovar aj bez registrácie priamo z webového rozhrania Obchodu.
- Pri registrácii na webovom sídle a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uviesť všetky údaje správne a pravdivo. Kupujúci je povinný aktualizovať údaje uvedené v užívateľskom účte vždy, keď dôjde k ich zmene. Údaje uvedené Kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru považuje Predávajúci za správne.
- Prístup do používateľského účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách potrebných na prístup do svojho používateľského účtu.
- Kupujúci nie je oprávnený umožniť tretím osobám používať používateľský účet.
- Predávajúci môže zrušiť používateľský účet, najmä ak Kupujúci nepoužíva svoj používateľský účet dlhšie ako 365 dní alebo ak Kupujúci porušuje svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
- Kupujúci berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích strán.
3. Uzavretie kúpnej zmluvy
- Všetky prezentácie tovaru na internetovej stránke predávajúceho majú informatívny charakter. Fotografie alebo videá tovaru majú len ilustračný charakter. Zobrazením tovaru na webovej stránke predávajúci nevyjadruje úmysel byť viazaný prijatím ponuky, aj keď zobrazenie obsahuje podstatné náležitosti zmluvy. Predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tovaru. Zobrazenie tovaru predstavuje výzvu na predloženie ponúk, t. j. objednávok na tovar, ktoré sú návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
- Na internetovej stránke predávajúceho sú uvedené informácie o tovare vrátane cien jednotlivých tovarov a nákladov na vrátenie tovaru, ak ho nie je možné vrátiť bežnou poštovou cestou. Informácie o tovare a cenách poskytnuté predávajúcim sú záväzné s výnimkou prípadu zjavného omylu. Ceny sú uvedené vrátane všetkých daní (vrátane DPH) a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu ich zobrazenia na webovej stránke predávajúceho. Toto ustanovenie neobmedzuje možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
- Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu sú platné len v prípadoch, ak je tovar doručovaný na území Českej republiky a Slovenskej republiky.
- Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu, prípadne e-mailom alebo telefonicky. Za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy poskytne kupujúci predávajúcemu nasledovné informácie:
- objednaný tovar (pri objednávke prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho kupujúci "vloží" objednaný tovar do elektronického nákupného košíka na internetovej stránke),
- spôsob úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe dodania objednaného tovaru (výber z možností uvedených v článku 6.8 týchto obchodných podmienok) a
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len"objednávka").
- Pred odoslaním Objednávky Predávajúcemu je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a zmeniť údaje, ktoré Kupujúci uviedol v Objednávke, a to aj s ohľadom na možnosť Kupujúceho zistiť a opraviť chyby vyplývajúce z údajov uvedených v Objednávke. Kupujúci odošle objednávku Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "KÚPIŤ"; týmto úkonom Kupujúci vytvorí záväznú objednávku, na základe ktorej vzniká Kupujúcemu povinnosť zaplatiť kúpnu cenu. Údaje uvedené v objednávke považuje Predávajúci za správne. Predávajúci bezodkladne po prijatí objednávky potvrdí Kupujúcemu prijatie objednávky elektronickou poštou na adresu elektronickej pošty Kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte alebo v objednávke (ďalej len"elektronická adresa Kupujúceho") alebo obdobnou individuálnou komunikáciou, pričom potvrdenie objednávky Predávajúcim sa uskutočňuje spôsobom obvyklým pre daný typ komunikácie alebo spôsobom dohodnutým zmluvnými stranami.
- V závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) je Predávajúci vždy oprávnený požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).
- Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením akceptácie objednávky (prijatia), ktorú predávajúci zašle kupujúcemu elektronickou poštou na adresu elektronickej pošty kupujúceho.
- V prípade zmeny objednávky, ktorá už bola predtým potvrdená Predávajúcim, je takáto zmenená objednávka záväzná pre obe strany okamihom potvrdenia zmeny objednávky Predávajúcim. Predávajúci nie je povinný akceptovať zmenu objednávky v okamihu, keď už tovar podľa pôvodnej objednávky odovzdal dopravcovi alebo už tovar upravil podľa želania zákazníka. V prípade úplného zrušenia objednávky kupujúcim, ktorú už predávajúci potvrdil, a to aj po vyššie uvedenom odôvodnenom neakceptovaní zmeny záväznej objednávky predávajúcim, môže predávajúci požadovať od kupujúceho, ktorý je podnikateľom, zmluvnú pokutu (storno poplatok) vo výške 10 % z ceny tovaru s tým, že zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok predávajúceho na náhradu vzniknutej škody.
- Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú kupujúcemu pri použití prostriedkov diaľkovej komunikácie v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory), znáša kupujúci sám, a to bez rozdielu oproti základnej sadzbe.
4. Cena tovaru a platobné podmienky
- Kupujúci môže zaplatiť cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy predávajúcemu nasledovnými spôsobmi:
- v hotovosti v prevádzke predávajúceho;
- v hotovosti pri dodaní tovaru na mieste určenom Kupujúcim v objednávke;
- bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho č. 181549747/0300, vedený v ČSOB a.s. (ďalej len"účet predávajúceho") s tým, že objednaný tovar bude predávajúcim odoslaný až po pripísaní celej kúpnej ceny na účet predávajúceho;
- bezhotovostná platba kreditnou kartou.
- Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak, kúpna cena zahŕňa aj náklady spojené s dodaním tovaru.
- V prípade platby v hotovosti alebo na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
- V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný zaplatiť kúpnu cenu tovaru spolu s variabilným symbolom platby. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená okamihom pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
- Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, ak Kupujúci objednávku dodatočne nepotvrdí (článok 3.6), požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny pred odoslaním tovaru Kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
- Akékoľvek zľavy z ceny tovaru poskytnuté Predávajúcim Kupujúcemu nie je možné kombinovať.
- Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vydať kupujúcemu doklad o kúpe. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu na daňovom úrade online; v prípade technickej poruchy najneskôr do 48 hodín. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak to ustanovujú všeobecne záväzné právne predpisy, predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru - na platby uskutočnené na základe kúpnej zmluvy po zaplatení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho alebo zvolí iný spôsob doručenia kupujúcemu.
5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
A) Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho spotrebiteľa
5.1. Kupujúci spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nie je možné odstúpiť okrem iného od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa želania Kupujúceho spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý bol Kupujúcim spotrebiteľom z obalu vyňatý a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť.
5.2. Ak nejde o prípad uvedený v článku 5.1. Obchodných podmienok alebo o iný prípad, kedy nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci spotrebiteľ v prípade uzavretia kúpnej zmluvy prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, pričom ak je predmetom kúpnej zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Kupujúci je tiež oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred dodaním tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu oznámené písomne v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci spotrebiteľ zaslať okrem iného na adresu predajne/sídla predávajúceho alebo na e-mailovú adresu predávajúceho info@ketris.cz. Kupujúci spotrebiteľ môže zaslať tovar späť na adresu určenú na vrátenie tovaru, a ak takáto adresa neexistuje, na adresu uvedenú v dodacom liste. Ak bol tovar doručený do sídla Predávajúceho, môže ho vrátiť tam.
5.3 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 5.2 vyššie sa kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Kupujúci spotrebiteľ je povinný zaslať alebo vrátiť tovar kompletný, t. j. vrátane všetkého dodaného príslušenstva, všetkej dokumentácie, čistý, nepoškodený a pokiaľ možno vrátane pôvodného obalu, v stave a hodnote, v akom ho prevzal. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty vráteného alebo vráteného tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, ako je nevyhnutné na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru, a to do štrnástich (14) dní od odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy. V prípade vrátenia poškodeného alebo nekompletného tovaru môže kupujúci započítať nárok na náhradu škody s vrátením kúpnej ceny. Stupeň poškodenia alebo znehodnotenia tovaru bude vždy určený individuálne, ako aj príslušná znížená hodnota tovaru; o tom bude spotrebiteľ informovaný e-mailom na uvedenú e-mailovú adresu alebo telefonicky. Spotrebiteľ môže tiež odstúpiť od zmluvy. Odstúpenie od zmluvy z dôvodu nekompletnosti tovaru dodaného dopravcom sa rieši v reklamačnom poriadku predávajúceho.
5.4. Ak Kupujúci spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, znáša Kupujúci spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť obvyklou poštovou cestou.
5.5 V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa článku 5.2 vyššie, Predávajúci vráti peňažné prostriedky prijaté od Kupujúceho spotrebiteľa do štrnástich (14) dní od odstúpenia Kupujúceho spotrebiteľa od Zmluvy rovnakým spôsobom, akým ich Predávajúci od Kupujúceho spotrebiteľa prijal. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté Kupujúcim spotrebiteľom už pri vrátení tovaru Kupujúcim spotrebiteľom alebo iným spôsobom, ak s tým Kupujúci spotrebiteľ súhlasí a Kupujúcemu spotrebiteľovi nevzniknú žiadne dodatočné náklady. Ak Kupujúci spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu spotrebiteľovi skôr, ako Kupujúci spotrebiteľ vráti tovar Predávajúcemu alebo preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal.
5.6. Predávajúci je oprávnený jednostranne započítať pohľadávku na úhradu škody na tovare s pohľadávkou Kupujúceho spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.
5.7 Kupujúci spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak je Predávajúci v omeškaní a nesplní svoj záväzok ani v dodatočnej lehote dohodnutej s Kupujúcim spotrebiteľom.
5.8 V prípadoch, kedy má Kupujúci spotrebiteľ právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka, je Predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek odstúpiť od Kúpnej zmluvy, a to až do doby prevzatia tovaru Kupujúcim. V takom prípade predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to spôsobom, akým ju predávajúci od kupujúceho spotrebiteľa prijal.
5.9. Ak je spolu s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára s podmienkou, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, darovacia zmluva vo vzťahu k takémuto darčeku zaniká a kupujúci je povinný darček spolu s tovarom vrátiť predávajúcemu.
B) Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho podnikateľa
5.10. Kupujúci podnikateľ môže od kúpnej zmluvy odstúpiť v prípadoch dohodnutých zmluvnými stranami a v prípadoch stanovených Občianskym zákonníkom.
5.11. Omeškanie predávajúceho s dodaním tovaru sa považuje za nepodstatné porušenie zmluvy. V prípade, že predávajúci nedodá tovar ani v novom termíne dohodnutom s kupujúcim podnikateľom, je kupujúci podnikateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci podnikateľ urobiť písomne a musí ho doručiť predávajúcemu. Kupujúci podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy z dôvodu omeškania Predávajúceho, ak mu bolo doručené oznámenie, že plnenie podľa Kúpnej zmluvy už bolo odoslané na adresu Kupujúceho.
C) Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho
5.12. Predávajúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípadoch dohodnutých Zmluvnými stranami a v prípadoch stanovených príslušnými právnymi predpismi.
5.13. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy v dôsledku opakovaného neposkytnutia súčinnosti zo strany Kupujúceho Podnikateľa pri dodaní Tovaru. Tým nie je dotknuté právo Predávajúceho na náhradu škody.
5.14. Predávajúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, ak sa dodanie tovaru stane nemožným, t.j. najmä z dôvodu, že objednaný tovar sa už nevyrába alebo nie je dostupný na trhu, ktorý má Predávajúci k dispozícii, alebo je dlhodobo nedostupný bez zavinenia Predávajúceho. Ak sa uvedená nemožnosť plnenia týka len časti objednaného plnenia, predávajúci môže zrušiť len túto časť objednávky.
5.15. Predávajúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa po potvrdení objednávky hodnoverným spôsobom dozvie o skutočnostiach, ktoré vzbudzujú dôvodné obavy, že ponúkaný tovar nespĺňa zákonné podmienky pre voľný predaj na trhu alebo nespĺňa podmienky bezpečnosti, alebo tovar, ktorý má predávajúci k dispozícii, začne vykazovať vady a poruchy nezavinené predávajúcim, pričom predávajúci nebude schopný zabezpečiť dodanie tovaru aspoň v bežnej kvalite. Predávajúci je povinný o takomto odstúpení od zmluvy bezodkladne informovať kupujúceho.
5.16. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj v dôsledku vyššej moci, ktorá predávajúcemu neprimerane sťažuje alebo dokonca znemožňuje riadne plnenie Zmluvy, pričom za vyššiu moc sa považuje najmä vojna, živelné pohromy, vnútorné poruchy, prevádzkové poruchy, nedostatok pracovníkov, energií alebo surovín, štrajky, prepúšťanie, dopravné havárie. Udalosti tohto druhu oslobodzujú kupujúceho a predávajúceho od povinnosti dodávať tovar po dobu trvania udalosti a oprávňujú predávajúceho podľa jeho voľby odstúpiť od zmluvy po obnovení normálnych podmienok, dodať dohodnuté množstvo neskôr alebo odstúpiť od zmluvy vo vzťahu k ešte nedodanému tovaru. Ak udalosť vyššej moci trvá dlhšie ako 4 týždne, potom je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy aj v prípade, že k dodaniu tovaru ešte nedošlo.
5.17. Predávajúci je oprávnený, nie však povinný, podľa vlastného uváženia na základe žiadosti kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy dohodou, a to za podmienok dohodnutých v tejto zmluve. Základnou podmienkou pre prípadnú dohodu o zrušení Kúpnej zmluvy je, že Kupujúci vráti Predávajúcemu tovar nepoškodený, nenosený, kompletný vrátane príslušenstva a v pôvodnom nepoškodenom obale, pričom ide o tovar, ktorý je v čase návrhu na zrušenie zmluvy ešte v sortimente Predávajúceho, nejde o tovar upravený podľa želania zákazníka. Dohoda o odstúpení od zmluvy musí mať písomnú formu a môže byť uzavretá len spolu s dodaním tovaru. V prípade zamietnutia návrhu kupujúceho na zrušenie kúpnej zmluvy dohodou zo strany predávajúceho nemá kupujúci nárok na náhradu nákladov spojených s podaním neakceptovaného návrhu, ktorý bol predávajúcim zamietnutý.
6. Preprava a dodanie tovaru
- V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej žiadosti kupujúceho, kupujúci znáša riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri jeho dodaní.
- V prípade, že z dôvodov na strane Kupujúceho je potrebné tovar dodať opakovane alebo iným spôsobom, ako je uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným dodaním tovaru alebo náklady spojené s iným spôsobom dodania.
- Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru od dopravcu skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a v prípade zistenia akýchkoľvek závad túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom zásahu do zásielky kupujúci nesmie zásielku od dopravcu prevziať.
- Ak je na tovare uvedená dodacia lehota, má len informatívny charakter a nie je pre predávajúceho záväzná. Tovar, ktorý má predávajúci na sklade, je zvyčajne možné dodať do desiatich pracovných dní. Konkrétny termín dodania bude kupujúcemu oznámený e-mailom alebo telefonicky. Ak Kupujúci nemá záujem o oznámený termín dodania, je povinný túto skutočnosť oznámiť Predávajúcemu najneskôr nasledujúci pracovný deň. V prípade, že Kupujúci nový termín dodania výslovne neakceptuje do 10 dní od jeho oznámenia, môže Predávajúci odstúpiť od zmluvy bez sankcií pre obe strany. Po doručení oznámenia predávajúceho o nedodaní tovaru v stanovenej lehote sa objednávka ruší od začiatku bez akýchkoľvek sankcií alebo iných povinností pre predávajúceho alebo kupujúceho.
- Ak Kupujúci požaduje neskorší termín dodania ponúkaného tovaru, ako je termín uvedený Predávajúcim, alebo iný, ako je termín oznámený Predávajúcim Kupujúcemu pri potvrdení objednávky, Kupujúci je oprávnený a povinný túto skutočnosť uviesť v objednávke alebo ju bezodkladne oznámiť Predávajúcemu najneskôr nasledujúci pracovný deň po doručení potvrdenia objednávky alebo po doručení termínu dodania stanoveného Predávajúcim. V prípade, že tak Kupujúci neurobí, zodpovedá za škodu Predávajúceho spojenú s prípadným neprevzatím alebo nedodaním tovaru v stanovenom alebo dohodnutom termíne dodania. Kupujúcim požadovaný dátum dodania je pre obe strany záväzný okamihom potvrdenia tohto dátumu predávajúcim.
- V prípade dodania tovaru Predávajúcim Kupujúcemu prostredníctvom dopravcu sa vyššie uvedená dodacia lehota predlžuje o 1 - 2 pracovné dni potrebné na zabalenie a prepravu tovaru Kupujúcemu. Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za škodu spôsobenú oneskoreným dodaním tovaru, ktoré bolo spôsobené výlučne dopravcom a jeho omeškaním.
- Tovar je zasielaný prepravnou službou na adresu uvedenú Kupujúcim v objednávke. Cena prepravného závisí od zvolenej prepravnej služby a hmotnosti zásielky (pozri prílohu 1 tohto dokumentu).
- Tovar doručovaný prepravcom je vždy zabalený Predávajúcim do ochranného obalu obvyklým spôsobom, aby nedošlo k poškodeniu tovaru, pričom použitý ochranný obal, prípadne jeho potlač alebo popis nemusí zodpovedať dodanému tovaru. Dodaný tovar je vždy označený štítkom na ochrannom obale, ktorý informuje kupujúceho o obsahu zásielky. Ochranné obaly použité na prepravu tovaru sú určené na jednorazové použitie a sú nevratné.
- V prípade odmietnutia prevzatia tovaru zaslaného dopravcom na základe platnej objednávky potvrdenej predávajúcim z iných ako zákonných dôvodov je predávajúci oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu škody spôsobenej predávajúcemu.
- Kupujúci je povinný skontrolovať tovar čo najskôr po jeho prevzatí, najneskôr však do 24 hodín od jeho prevzatia, s výnimkou prípadov, keď bol tovar prezentovaný v predajni. Prípadné škody na tovare je Kupujúci povinný uplatniť u Predávajúceho čo najskôr po prevzatí tovaru.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar je v čase prevzatia v súlade s kúpnou zmluvou, najmä že je bez vád, najmä v zmysle Občianskeho zákonníka. V prípade nesúladu dodaného tovaru s kúpnou zmluvou má kupujúci voči predávajúcemu nároky podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka a súvisiacich predpisov.
7. Práva z vadného plnenia
- Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že v čase prevzatia tovaru kupujúcim:
- tovar má vlastnosti dohodnuté medzi zmluvnými stranami, a ak k dohode nedošlo, má vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe nimi vykonanej reklamy,
- tovar je vhodný na účel, ktorý predávajúci uvádza, že sa má použiť, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
- tovar zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak sa kvalita alebo spracovanie určili na základe dohodnutej vzorky alebo exemplára,
- tovar je v primeranom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar spĺňa požiadavky právnych predpisov.
- Ustanovenia uvedené v článku 7.2 Obchodných podmienok sa nevzťahujú na tovar predávaný za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním tovaru, na vadu použitého tovaru zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ak je to zrejmé z povahy tovaru.
- Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vady, ktorá sa vyskytne na spotrebnom tovare v lehote dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia. Predávajúci poskytuje kupujúcemu záruku za akosť v trvaní 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, ktorou kupujúcemu zaručuje, že tovar bude po túto dobu spôsobilý na použitie na obvyklý alebo dohodnutý účel alebo že si zachová obvyklé alebo dohodnuté vlastnosti. Rovnaký účinok má aj údaj o záručnej dobe alebo dobe použiteľnosti tovaru na obale alebo v reklame.
- Kupujúci je povinný informovať predávajúceho o svojom zvolenom práve pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Kupujúci nemôže zmeniť vykonanú voľbu bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak kupujúci požiadal o odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná.
- Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v článku 7.2 obchodných podmienok, môže kupujúci požadovať aj dodanie nového tovaru bez vád, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti tovaru, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže od zmluvy odstúpiť. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neprimerané, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady. Kupujúci má tiež právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčasti v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže tovar riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V tomto prípade má kupujúci tiež právo odstúpiť od zmluvy. Ak kupujúci neodstúpi od zmluvy alebo neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu súčasti alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj vtedy, ak predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť súčasť tovaru alebo tovar opraviť, alebo ak predávajúci neodstráni vadu v primeranej lehote, alebo ak by odstránenie vady spôsobilo kupujúcemu značné ťažkosti.
- Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje. Predávajúci je tiež povinný vydať písomný doklad o vybavení reklamácie, ktorý obsahuje dátum a spôsob vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Kupujúci berie na vedomie, že reklamácia musí byť vybavená do tridsiatich (30) dní odo dňa jej uplatnenia, a to v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložitejšie technické zhodnotenie stavu tovaru alebo služby. V ostatných prípadoch predávajúci vybaví reklamáciu do troch pracovných dní odo dňa jej uplatnenia. V tejto lehote je predávajúci povinný informovať kupujúceho e-mailom alebo telefonicky aj o spôsobe vybavenia reklamácie. Ak reklamácia nie je vybavená v 30-dňovej lehote, má kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci nezodpovedá za údaje uložené na dátových nosičoch pri odstraňovaní vady.
- Záruka za akosť ani nároky z vadného plnenia sa nevzťahujú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním tovaru, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, na použitie tovaru v rozpore s návodom na použitie alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
- Ak si kupujúci nevyzdvihne vybavenú reklamáciu do 30 dní od doručenia oznámenia o jej vybavení, bude mu účtovaný poplatok za uskladnenie vo výške 20 Kč za každý deň od uplynutia uvedenej lehoty. O vybavení reklamácie bude kupujúci vždy informovaný prostredníctvom oznámenia zaslaného akýmkoľvek komunikačným prostriedkom. Ak si kupujúci nevyzdvihne tovar do doby, kedy výška skladného presiahne cenu reklamovaného tovaru, predávajúci si vyhradzuje právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.
- Každý, kto má právo podľa § 1923 Občianskeho zákonníka, má tiež právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením tohto práva. Ak však predávajúci neuplatní právo na náhradu škody do jedného mesiaca od uplynutia lehoty, v ktorej je potrebné vadu vytknúť, súd právo neprizná, ak predávajúci namieta, že právo na náhradu škody nebolo uplatnené včas.
- Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa ďalej riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka).
- Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upravovať reklamačný poriadok predávajúceho.
8. Ďalšie práva a povinnosti strán
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
- Reklamácie spotrebiteľov vybavuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@ketris.cz. Informáciu o vybavení reklamácie kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.
- Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Na riešenie sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy možno využiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online).
- Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Kontrolu obchodu vykonáva v rozsahu svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
- Kupujúci týmto na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
9. Ochrana osobných údajov
- Predávajúci splní svoju informačnú povinnosť voči Kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len"GDPR") v súvislosti so spracúvaním osobných údajov Kupujúceho na účely plnenia Kúpnej zmluvy, na účely rokovania o Kúpnej zmluve a na účely plnenia verejnoprávnych povinností Predávajúceho osobitným dokumentom.
- Používaním internetovej stránky internetového obchodu www.ketris.cz a uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci ako dotknutá osoba týmto udeľuje predávajúcemu KETRIS, s.r.o. ako prevádzkovateľovi súhlas so spracovaním svojich osobných údajov za nižšie uvedených podmienok.
- Prevádzkovateľ zabezpečuje ochranu osobných údajov v súlade s platnými právnymi predpismi vrátane Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len "Nariadenie") a zákona č. 110/2019 Z. z. o spracúvaní osobných údajov.
- Predávajúci KETRIS, s.r.o. je prevádzkovateľom internetovej stránky http://www.ketris.cz (ďalej len "portál"), prostredníctvom ktorej poskytuje svoj tovar. Prevádzkovateľ pri spracúvaní a ochrane osobných údajov postupuje v súlade s týmito pravidlami spracúvania osobných údajov, ktoré sa vzťahujú na všetky osobné údaje spracúvané prevádzkovateľom na základe plnenia zmluvného vzťahu, právnej povinnosti, oprávneného záujmu alebo udeleného súhlasu, a to prostredníctvom Portálu, a ktoré vymedzujú spôsoby použitia aj ochrany osobných údajov prevádzkovateľom.
9.4.1 Prevádzkovateľom údajov v zmysle čl. 4 ods. 7 Nariadenia je obchodná spoločnosť KETRIS, s.r.o.
9.4.2. Súhlas so spracúvaním osobných údajov nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe bránila uzatvoreniu zmluvy.
9.4.3. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej forme automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej forme neautomatizovaným spôsobom.
9.4.4. Dotknutá osoba potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bola informovaná o tom, že ide o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov; dotknutá osoba je povinná bez zbytočného odkladu informovať prevádzkovateľa o akýchkoľvek zmenách svojich osobných údajov.
9.4.5 V prípade používania Portálu, či už na základe registrácie alebo bez nej, Spoločnosť zaznamená vašu IP adresu a štandardné údaje, ako je typ prehliadača a stránky, ktoré ste si na Portáli prezreli. Tieto informácie sa používajú na monitorovanie a prevenciu podvodov, diagnostiku problémov a spracovanie štatistických údajov, ktoré sú anonymné a neobsahujú vaše osobné údaje.
9.4.6 Prevádzkovateľ spracúva a kupujúci súhlasí so spracúvaním týchto osobných údajov o ňom: meno, adresa bydliska, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, e-mailová adresa, telefónne číslo a číslo účtu (ďalej spoločne len "osobné údaje").
9.4.7 Účelom spracúvania osobných údajov je:
- predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho prevádzkovaného na webovom sídle www.ketris.cz, realizácia práv a povinností z kúpnej zmluvy
- marketingové a obchodné účely, na ktoré ich môže predávajúci poskytnúť tretím osobám spolupracujúcim s predávajúcim pri zabezpečovaní marketingových akcií, zasielanie obchodných oznámení predávajúcim kupujúcemu
- zľavový alebo bonusový program
- registrácia Kupujúceho v internetovom obchode Predávajúceho na www.ketris.cz
- správa používateľského účtu
- predzmluvné rokovania
- zodpovedanie otázok kupujúceho v rámci internetového obchodu
- poskytovanie prispôsobených reklám, sponzorovaného obsahu a zasielanie propagačných informácií subjektom údajov
- vyhodnocovanie a analyzovanie trhu, internetového obchodu, zákazníkov, produktov a služieb (vrátane vyžiadania si spätnej väzby od zákazníkov na ne)
9.4.8 Spracúvanie osobných údajov na účely plnenia zmluvy: V prípade registrácie Dotknutej osoby ako kupujúceho sa osobné údaje spracúvajú v súlade s ustanoveniami článku 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia - poskytnutie osobných údajov je nevyhnutnou požiadavkou na plnenie zmluvy alebo na vykonanie opatrení prijatých pred uzavretím zmluvy na žiadosť Dotknutej osoby. Bez poskytnutia osobných údajov nie je možné uskutočniť predzmluvné rokovania, uzavrieť zmluvu ani ju plniť.
9.4.9. Kupujúci súhlasí s tým, že jeho osobné údaje môžu byť poskytnuté tretím osobám. Spracovanie osobných údajov vykonáva Prevádzkovateľ, ale osobné údaje môžu pre Prevádzkovateľa spracúvať aj Spracovatelia:
- Dodávatelia, konzultanti, dopravcovia a iní poskytovatelia služieb, ktorí sa podieľajú na predaji a dodávke tovaru, vybavovaní reklamácií a realizácii platieb;
- spoločnosti, ktoré tvoria obchodné zoskupenie s Prevádzkovateľom údajov (materské alebo dcérske spoločnosti)
- obchodní partneri - dôveryhodné spoločnosti, ktoré môžu poskytovať informácie o produktoch a službách, ak subjekt údajov poskytol samostatný súhlas;
- orgány činné v trestnom konaní - v prípade porušenia zmluvných povinností, výzvy štátnych orgánov alebo na ochranu zákazníkov;
- prípadne iným poskytovateľom spracovateľského softvéru, služieb a aplikácií.
9.4.10 Kupujúci berie na vedomie, že dobrovoľne poskytuje svoje osobné údaje predávajúcemu na marketingové účely. Súhlas so spracovaním osobných údajov udelený Predávajúcemu na marketingové účely je platný po dobu 7 rokov, najneskôr však do odvolania súhlasu Kupujúcim.
9.4.11. Kupujúci sa môže jednoducho odhlásiť zo zasielania obchodných oznámení kliknutím na odkaz na odhlásenie v e-maile obsahujúcom obchodné oznámenie alebo prostredníctvom kontaktného formulára alebo kontaktovaním Predávajúceho prostredníctvom infolinky.
9.4.12 V rámci reklamačného konania sa od Zákazníkov vyžadujú tieto údaje: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail a podpis alebo biometrický podpis. Všetky takto získané osobné údaje sa spracúvajú výlučne na účel nevyhnutný na vybavenie reklamácie.
9.4.13 Okrem toho môže predávajúci na základe súhlasu spracúvať "cookies" s cieľom uľahčiť poskytovanie služieb informačnej spoločnosti v súlade s ustanoveniami smernice 95/46/ES o účele "cookies" alebo podobných nástrojov, pričom je zabezpečené, že používatelia sú oboznámení s informáciami, ktoré sa ukladajú do koncového zariadenia, ktoré používajú, kupujúci majú možnosť odmietnuť, aby sa "cookies" alebo podobné nástroje ukladali do ich koncových zariadení, napr. aktivovaním funkcie anonymného prehliadania v ich prehliadači.
Súbory cookie (súbory cookie identifikujúce reláciu a trvalé súbory cookie) sa používajú na ukladanie a príležitostné sledovanie návštev na webovej stránke predávajúceho. Súbor cookie je malý textový súbor uložený v počítači subjektu údajov na účely zaznamenávania a uľahčenia navigácie na jeho webovej lokalite. Platnosť súboru cookie identifikujúceho reláciu vyprší, keď Subjekt údajov zatvorí svoj prehliadač. Trvalý súbor cookie zostáva na pevnom disku Subjektu údajov dlhší čas. Predávajúci ukladá aj rozlíšenie obrazovky a zisťuje, či je v prehliadači povolený JavaScript, aby uľahčil prehliadanie webovej stránky predávajúceho.
Predávajúci používa dve kategórie súborov cookie:
Funkčné: Tieto súbory cookie sú potrebné na základné fungovanie webovej stránky, a preto sú vždy povolené; zahŕňajú súbory cookie, ktoré umožňujú Subjektu údajov zapamätať si webovú stránku pri jednej návšteve. Tieto súbory cookie ďalej pomáhajú pri zabezpečení a dodržiavaní právnych požiadaviek.
Sociálne médiá a reklama: Súbory cookie sociálnych médií ponúkajú možnosť prepojiť Subjekt údajov so sociálnymi sieťami a zdieľať na nich obsah z webovej lokality Predávajúceho. Reklamné súbory cookie (súbory cookie tretích strán) zhromažďujú informácie, ktoré pomáhajú lepšie prispôsobiť reklamu na jeho webovej lokalite aj mimo nej. V niektorých prípadoch tieto súbory cookie zahŕňajú spracovanie osobných údajov Subjektu. Odmietnutie týchto súborov cookie môže mať za následok zobrazovanie reklám, ktoré nie sú pre Subjekt také relevantné, alebo nemožnosť efektívneho prepojenia s účtami na Facebooku, Twitteri alebo iných sociálnych sieťach a/alebo nemožnosť zdieľania obsahu na sociálnych sieťach.
Súbory cookie je možné odstrániť alebo odmietnuť podľa pokynov v podpornom súbore internetového prehliadača.
9.4.14 Ak dotknutá osoba udelila predchádzajúci výslovný súhlas, Prevádzkovateľ alebo Spracovateľ údajov môže nahrávať telefonické hovory a spracúvať záznamy telefonických hovorov na zákazníckej linke, a to najmä na účely rokovaní o zmluve, návrhov na zmeny zmluvných dojednaní, dodatočných informácií na zabezpečenie plnenia zmluvy, zlepšenia služieb, vybavovania sťažností atď. Súhlas s nahrávaním a spracovaním telefonických hovorov dáva dotknutá osoba tým, že pokračuje v hovore po tom, ako ju operátor upozorní, že hovor bude nahrávaný; ak si dotknutá osoba neželá byť nahrávaná, môže po upozornení na nahrávanie hovoru zavesiť a použiť iný komunikačný prostriedok.
9.4.15. Pokyny
- Dotknutá osoba vyhlasuje, že bola Prevádzkovateľom riadne poučená o spracúvaní a ochrane osobných údajov, že uvedené osobné údaje sú presné a pravdivé a že ich Prevádzkovateľovi poskytuje dobrovoľne;
- Dotknutá osoba udeľuje výslovný súhlas s vyššie uvedeným spracúvaním;
- Tento súhlas môže kedykoľvek odvolať, napríklad zaslaním e-mailu alebo listu na kontaktné údaje Prevádzkovateľa;
- Prevádzkovateľ prijíma všetky technické a organizačné opatrenia na ochranu osobných údajov spracúvaných v súvislosti s predajom tovaru v jeho internetovom obchode pred stratou alebo zneužitím.
9.4.16 Poučenie o právach dotknutej osoby:
Prevádzkovateľ týmto v súlade s ustanoveniami článku 13 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016, všeobecné nariadenie o ochrane údajov (ďalej len "nariadenie"), informuje dotknutú osobu, že
- Osobné údaje Dotknutej osoby budú spracúvané na základe jej slobodného súhlasu za vyššie uvedených podmienok,
- dôvodom poskytnutia osobných údajov Dotknutej osoby je okrem vyššie uvedeného aj záujem Dotknutej osoby dostávať od Prevádzkovateľa obchodné ponuky, čo by bez poskytnutia týchto údajov nebolo možné
- spracúvanie osobných údajov Subjektu údajov nebude zahŕňať automatizované rozhodovanie alebo profilovanie
- Prevádzkovateľ nevymenoval úradníka pre ochranu osobných údajov ani neurčil zástupcu na plnenie svojich povinností podľa Nariadenia
- Prevádzkovateľ nemá v úmysle preniesť osobné údaje Dotknutej osoby do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii alebo tretím stranám iným ako vyššie uvedeným,
- Dotknutá osoba má právo (napr. pri správe svojho profilu po prihlásení, e-mailom alebo poštou):
- právo na prístup k svojim osobným údajom (t. j. právo byť informovaný o tom, či sa jeho údaje spracúvajú, a ak áno, právo na prístup k nim);
- ak dotknutá osoba požiada o informácie o spracúvaní jej osobných údajov, prevádzkovateľ je povinný jej tieto informácie poskytnúť; pritom má právo požadovať primeranú úhradu za poskytnutie informácií, ktorá nesmie presiahnuť náklady potrebné na poskytnutie informácií;
- právo na opravu osobných údajov (t. j. žiadať o opravu, ak zistí, že prevádzkovateľ údajov spracúva nepresné alebo nepravdivé údaje);
- právo požadovať vysvetlenie (ak má podozrenie, že spracúvanie osobných údajov porušuje ochranu osobného a súkromného života dotknutej osoby alebo spracúvanie je v rozpore so zákonom);
- právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov (t. j. právo požadovať dočasné obmedzenie spracúvania svojich osobných údajov);
- právo na vymazanie osobných údajov (ak už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa spracúvali);
- právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov (prevádzkovateľ musí preukázať, že existuje závažný oprávnený dôvod na spracúvanie osobných údajov, ktorý prevažuje nad záujmami alebo právami a slobodami dotknutej osoby);
- právo na prenosnosť údajov (t. j. právo požiadať o prenos osobných údajov tretej strane);
- právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov;
- právo podať sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov, ak sa domnieva, že bolo porušené jeho právo na ochranu osobných údajov.
10. Doručovanie
- Za adresu dodania tovaru predávajúcim sa považuje adresa sídla predávajúceho, prípadne elektronická adresa predávajúceho info@ketris.cz a za adresu dodania tovaru kupujúcim sa považuje adresa kupujúceho uvedená v objednávke, prípadne elektronická adresa kupujúceho uvedená v objednávke, na ktorej sa zmluvné strany dohodli.
- Ak nie je dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne; a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb (podľa výberu odosielateľa). Kupujúcemu sa doručuje na ním uvedenú e-mailovú adresu.
- Okrem vyššie uvedeného je Predávajúci výslovne oprávnený vykonávať úkony súvisiace s právami a povinnosťami vyplývajúcimi z Kúpnej zmluvy aj prostredníctvom hlasového telefonického hovoru s Kupujúcim, ak s tým Kupujúci v prípade každého z nich výslovne súhlasí.
11. Záverečné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť všetkých kúpnych zmlúv uzatvorených prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na internetovej adrese www.ketris.cz. Akékoľvek ich zmeny, odchýlky od nich, vynechanie alebo nahradenie inými podmienkami nie sú účinné, pokiaľ ich predávajúci výslovne písomne neakceptuje.
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.ketris.cz a ich aktuálne znenie sa vzťahuje na všetky objednávky zadané v tento deň alebo neskôr. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto obchodné podmienky. Nová verzia obchodných podmienok bude zverejnená na webovej stránke www.ketris.cz. Dňom ich zverejnenia sa predchádzajúce obchodné podmienky rušia, čo nemá vplyv na ustanovenia kúpnej zmluvy, ktoré už boli uzatvorené v súlade s predchádzajúcou verziou obchodných podmienok.
- Prípadné odchylné ustanovenia Predávajúceho a Kupujúceho výslovne dohodnuté v Kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto Obchodných podmienok.
- Všetky zmluvné vzťahy medzi zmluvnými stranami sa riadia českým právom. Ak je Kupujúcim zahraničná osoba, zmluvné strany sa týmto dohodli, že zmluvný vzťah sa riadi českým právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zbavený ochrany poskytovanej ustanoveniami právneho poriadku, od ktorých sa nemožno zmluvne odchýliť a ktoré by sa inak použili v prípade absencie voľby práva podľa ustanovení článku 6 ods. 1 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzky (Rím I).
- Zmluvné strany sa dohodli, že príslušným súdom na riešenie sporov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou je všeobecný súd predávajúceho. Predávajúci však môže podať žalobu aj na súd v mieste bydliska alebo sídla kupujúceho.
- Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho postúpiť svoju pohľadávku voči predávajúcemu vyplývajúcu z kúpnej zmluvy na tretiu osobu alebo ju zaťažiť právom tretej osoby.
- Ak niektoré ustanovenie obchodných podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému ustanoveniu. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
- Kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok archivuje predávajúci v elektronickej podobe a nie je k nej prístup.
V Brne, 11.3.2021